Fraser Island

Just nu sitter jag och vantar pa att min buss ska komma om 1,5 timme. Vi hade ju sadan tur sa nar jag bokat Elin och Andreas biljett sa fick inte jag plats i den, sa far ta en buss som gar tre timmar senare. Jatteroligt tycker jag att aka buss i 10 timmar sjalv, hurra!

I Rainbow beach har vi varit pa Fraser Island och campinglivet fick verkligen sattas pa prov. Tre dagar utan dusch, laga mat mitt pa stranden, ata knastrig mat pga. sanden, grava sig en grop for att pissa i, sovande i talt utan kudde och madrass, skydda sig fran dingos och lukta bajs konstant, fick aven dela bil med tyskjavlar vilket forsamrade resan ratt mycket. De VAGRAR ju prata engelska aven om till och med ledarna sa till dem att det var otrevligt, de suckade bara som svar och fortsatte prata pa tyska. Min fraga ar, VARFOR reser tyskar? De ar sa forbannat javla trakiga, snala, sura, tysta, dumma i huvudet och umgas BARA med varandra och pratar BARA tyska. Jag, Andrea och Elin forsokte lista ut vad det har beteendet beror pa och vi valjer att skylla allt pa Hitler, javla hitler.

I alla fall, vi gled runt i vara monsterbilar pa varldens storsta sando, badade i sjoar, solade nar val solen bestamde sig for att titta fram, besteg ett megahogt sandberg (vilket ledde nastan till tarar och grym mjolksyra i benen), festade pa kvallarna med en trubadur som fick alla och sjunga med. Det fanns bada bra och daliga saker med Fraser, jag tror dock att vadret och tyskarna sankte ner resan. Men ja, fantastiska platser och mycket harliga manniskor.

Imorgon ska vi till Byron bay och vara dar i 4 dagar. Imorgon star fallskarmshoppning pa schemat, och jag ber till gudarna att slippa vara en av dem som fallskarmen inte falls ut for. Jag kan inte fatta att jag betalar for att hoppa ut genom ett plan?? Men om jag ska lyssna pa vad alla andra har sagt sa ar det en av de basta kanslorna man kan ha.

Nu ska jag forsoka att aterberatta en rolig handelse som hande inne pa supermarket har, ja jag vet att man inte ska aterberatta sant, men jag ger det ett forsok. Kanske skrattar ni, kanske inte. Men om ni inte skrattar ar det for att ni ar skittrakiga, eller for att vi var overtrotta.

Jag, Andrea och Elin skulle ga och kopa cigg. Andrea star forst i kon, jag bakom och Elin bakom mig.
- Hi, can i have Holiday please?
- Do you have your ID with you?
- Eeeeh.. oh noo..
- Oh, i can buy it. Sager jag utan att tanka riktigt..
- But.. I want one more please.
Kassorskan ser chockad ut och lagger fram tva paket.
Sen ar det dags for Elin att kopa som ocksa har glomt id, utan att tanka griper jag in igen och bara "I buy it" kassorskan far ett utbrott (som redan var en surkarring och bara "NEJ NEJ, DET HAR SER INTE BRA UT, GA UT HARIFRAN"
Vi gar ut, Elin utan cigaretter. Vi skulle borja roka men inser att vi inte har tandare. Elin bestammer sig for att ga in och kopa en, kommer ut efter cirka 10 minuter och har blivit nekad IGEN. Har far man tydligen inte kopa tandare om man inte kan visa legg och bevisa att man ar over 18 ar. Skamligt fick jag ga in och kopa en tandare. Vi kommer aldrig mer atervanda till den affaren igen. Australien har sa otroligt mycket lagar, dumma lagar. Dock har vi nastan aldrig tidigare varit tvungen att visa ID, men ja.. surkarring var det ju sa att.

Nu ska jag ga och posta julkort. Sa hall koll pa brevladan dar hemma :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0