She's got you high

Just nu ligger jag som en klubbad säl i sängen. Den här dagen har gått otroligt fort och jag har inte gjort ett skit förutom att röra mig mellan poolen och rummet. Känner att de här dagarna har varit välbehövliga hos min kära syster men som vanligt smyger sig rastlösheten på. Speciellt nu när jag har prövat på backpackerlivet och märkt att det inte är så tokigt ändå. Jag är inte längre rädd för att resa ensam, för precis som många sagt innan så är man aldrig riktigt ensam när man reser ensam. Du bor alltid (om du, som jag inte har lust att spendera för mycket pengar) i ett rum med minst 9 andra som ofta är otroligt sociala och trevliga. Under resan till Cairns fick jag lära mig ett och annat, och tro det eller ej så funkar min engelska rätt bra och har fått mycket komplimanger för den. Jag fantiserar om att ha någon av mina engelsklärare i närheten för att höra denna nyhet, men just nu får jag nöja mig med att höra det själv. Imorgon ska jag boka in min bussresa till Fraser Island, eftersom det är väldigt lång resa dit så kommer jag antagligen göra ett stopp efter vägen och ta in på något vackert hostel någonstans.

Det finns inget värre än att åka buss i Australien. Bussen skakar hela vägen pga. de dåliga vägarna. Busschaufförerna är lata och tar 300 pauser där de äter, röker och toalettbesök. Ett system som inte existerar i Sverige men som tydligen funkar här. Skulle inte tacka nej till en bil, men som ensam tjej kanske inte det är det klokaste valet att bosätta sig i en bil heller. Nästa plan är att skaffa mig ett jobb, pengarna bokstavligt talat brinner här nere. Har spenderat 15000 norska kronor på två veckor och fråga inte ens vad jag gjort, för jag har ingen aning. Men värt det, det är det.

Mitt Australienska nummer är för övrigt +610416830119 om någon är intresserad. Nu ska jag titta på ännu ett Gossip girl avsnitt och sedan sova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0