Tripp med familjen

Nu har jag rest med hela familjen en vecka och man kan saga att det varit otroligt intensiva dagar. Krangel med boende hit och dit, men 3 pa natten styrde jag, Kirk, Sandra och Micke bilen mot Cairns. Tar ungefar 8 timmar dit harifran, Australien ar sa sjuuukt stort. Vi stannade till pa Mission beach for lite mat, sol och bad. Helt underbart vackert att vara pa stranderna har, kritvit sand och turkost hav, hur kan man inte alska det?

Att se mamma och pappa pa flygplatsen kandes skitkonstigt, som vanligt och helt underbart. Vi gick ut pa kvallen och firade att de anlant med god mat och ol. Dag tva akte jag, Sandra, mamma och pappa ut pa en bat for att snorkla och dyka i barriarreven. Jag har redan gjort det en gang, men det ar verkligen nagot jag gillar. Skulle kunna gora det hur mycket som helst. Otroligt underhallande att se mor och far i tight dykardrakt ocksa. Dag tre akte vi upp till Port Douglas for den fyra mil langa stranden. Dar jag ocksa redan varit. Dag fyra var det dags att packa vaskorna och bege oss mot Airlie beach. Vi passade pa att gora Cape revolution, titta pa regnskogen, vattenfall och andra sevardigheter. Det har var en valdigt kort sumering av allt vi gjort, men det ar sa himla mycket. Igar akte jag, mamma och pappa ut till Whitsundays. Kom tillbaka som tre kraftor, jattefiiint. Som tur ar gick den roda fargen over ratt snabbt.

Just nu bor jag pa hostel och ska gora det till onsdag da vi aker till Brisbane for 2-3 dagar innan vi sager hej da till mamma och pappa, tiden har gar jattefort. Hade en valdigt trevlig utgang igar ocksa, stukad fot, trasig mobil (vilket resulterade till att jag har varit vaken sedan sex, hade ju ingen klocka- inget alarm - radd for att komma forsent till jobbet, TROTT), illamaende. Men kul hade jag i alla fall! :)

Glomde att beratta, nar vi satt och kakade glass i Cairns kom det en lang, slingrande, forvirrad orm mitt bland folksamlingen. Folk blev heeeelt galna, aven vi.. En sekund sa hade folk hoppat upp pa bankar, gallskrek, sprang runt.. Ja RENA paniken. Helt plotsligt borjar tva killar att gapskratta, det visade sig vara en fejkorm. Men den sag saa javla verklig ut, rorde sig precis som en orm och allt. Skitackligt, men ratt roligt nu nar jag tanker pa det i efterhand.

Ikvall far jag se vad jag hittar pa. Ska forsoka hitta en ny mobil ocksa. Roooligt med utgifter, speciellt nar jag kopte en laddare igar for 210 spann :(


Morsaaan

Haha, pappa!

Grodan Sandra

Jag

Har det ratt skont :)

sexigt



Puss.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0