Welcome to paradise

Inte skrivit på ett tag vilket beror på att jag varit på båten till Whitsundays. Det var det absolut vackraste och roligaste jag gjort. I början var jag lite nervös, inte lätt att vara på en båt med 32 personer du inte känner. Men alla var väldigt öppna och trevliga så det var inte alls svårt. Första dagen gick ut på att lära känna varandra. Vi fick även en väldigt god middag bestående av grillad fisk, mos och grönsaker. På kvällen drack vi och umgicks. Dagen efter blev vi väckta klockan 7, eller man vaknade ut av sig själv eftersom det lät så mycket i hyttarna när båten startade. Det var helt fantastiskt att vakna upp och se soluppgången mitt ute i ingenstans. Vi blev avsläpta på Whitsunday och det kändes som paradiset!! Så vackert, klarblå himmel, sol, klarblått vatten och kritvit sand. Skulle gärna bosätta mig där för alltid. Efter att ha legat och solat och badat i några timmar åkte vi vidare till en annan plats där vi fick snorkla och dyka i koralreven. Även det- bland det häftigaste jag sett. Eftersom vattnet var klarblått kunde man se precis allt. De matade även fiskarna så de var överallt, vilket var lite läskigt.

På kvällen var det fest igen och dags för ölspel. Skitkul! Vi fick även se både delfiner och hajar. Det simmade bredvid varandra, och jag som trodde att de var rädda för varandra. Tydligen inte. Riktigt häftigt. Haha, skriver det hela tiden men det är något man måste se innan man dör, går inte riktigt att beskriva det. Allt var så nytt liksom. Dagen efter släppte de av oss på en annan ö där vi fick sola, bada och snorkla och sedan åkte vi hem igen. Världens snabbaste tre dagar, jag skulle absolut kunna göra det igen. Så Elin, när du kommer hit så vet du vart vi ska ;) (Såklart för den som är sugen också :))

På kvällen drog hela gänget ut till en pub som hette Phoenix och fick gratis pizza och happy hour hela natten. Vilket härligt gäng säger jag bara! Idag har jag och Theresa (en tjej från båten) och två danska killar(även dem från båten) legat vid lagoonen och solat och badat. Eller jag fick hålla mig till skuggan eftersom jag är röd som en tomat och har lite blåser här och var. Hade nästan glömt bort hur det känns att bränna sig, nu vet jag! Ikväll fyller Nani (som jag bor med) 21 år så alla vi som bor tillsammans ska till en femstjärnig restaurang och äta mat. Så dags att göra sig iordning, kameran får såklart hänga med :)


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Det låter ju helt underbart! Skulle gärna vilja se lite bilder :)

2011-04-13 @ 12:54:19
Postat av: Anonym

Wonderful! Det låter mycket lockande hörre du :) Får sätta mig och göra en riktig planering nu snart, så jag vet vilken resa som ska komma i vilken ordning. Men du vet att jag kommer och hälsar på dig, inget tvivel om saken! :) Puss sötnos, saknar dig här hemma <3

2011-04-14 @ 01:42:16
Postat av: Elin

Inlägget ovan var från din älskade Elin, såklart :)

2011-04-14 @ 01:42:55
Postat av: Angelica

Alexandra: Ja, det måste du se när du kommer ner :) Jag försökte lägga upp lite bilder här men det krånglade igår, men har lagt upp massa på facebook :)



Elin: Det tycker jag låter som en fantastisk idé, vad har du tänkt göra mer för resor? Afrika ska jag med på iaf, så det får du inte ta än! ;)

2011-04-14 @ 07:51:52
Postat av: Mikaela jakobsson

Det låter som du är i paradiset och fasen vad avensjuk jag är! Puss Mikaela

2011-04-16 @ 16:05:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0