Port Douglas

Nu har jag spenderat tva natter i Port Douglas. Staden var jattemysigt och fin men dock valdigt lugn. Bodde pa Dougieshostel vilket aven det var ett fint vandrarhem. Sa de har dagarna var valdigt lugna, har legat pa stranden, gatt ut och atit med tre personer, druckit vin och ol. Skulle egentligen ha smakat kanguru eftersom jag har hort att det ska vara sa himla gott men det var allt for dyrt for min budget. Sparar det tills jag kommer till min syster igen, da ska hon fa aran att bjuda mig pa det.

En av de sakerna jag alskar mest med Australien ar att man kan ga ut vilken dag som helst, satta sig pa en uteservering, ta en ol, hanga med vannerna och liveband. Hur underbart som helst! Nu ar jag tillbaka till mitt alskade Cairns for en natt. Sedan aker jag tillbaka till syrran och fixar lite nodvandigheter, bland annat ett CV eftersom det ar dags att soka jobb. Har latt for att bli rastlos och dessutom brinner pengarna har med allt man vill gora och se. Dessutom vill jag kunna gora massa roligt nar jag far besok har och inte vara tvungen att saga nej for att jag ar fattig.

Otur 1 i Port Douglas: Jag trodde att jag tappat bort min planbok efter en utekvall. Fick panik, ringde Norge och sparrade mitt kort.

Tur i oturen: Precis nar jag lagt pa luren kommer en tjej in och skriker "good neews" och det visar sig att jag lagt min planbok i den andras tjejens vaska som hade en likadan. Ett sparrat kort men en planbok aterfunnen.

Kommentarer
Postat av: Mirre

Låter fint. Har alltid velat åka dit.

2011-05-03 @ 10:39:31
URL: http://vandrarhem-sodertalje.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0