Cause you have a bad day

Visst är det jävligt tråkigt när man befinner sig på ett mellanstadie, där man bara väääntar på att få in sin första lön. När man är rövigt pank och måste tänka till en extra gång innan man köper ett mjölkpaket, hmm.. behöver jag verkligen mjölk? Det är trotsallt 14 norska? Jag kanske borde lägga det på något annat.

Eller när man tänker mysa till det och köper en liten, liten, liiiten godispåse på sin lediga dag, går fram till kassan och upptäcker att det kostade 30 norska. Man går ut från affären med nästan gråt i halsen, det var ett jävla rån. Ännu mer rån när jag inte hunnit fått mitt skattekort så jag ska skatta 50 % på min kommande lön. Hur fantastiskt var det egentligen inte i Australien där man får lön varje vecka. Hade löst 90 % av mina problem just nu.

Nää, vet ni va. Att komma hem efter att ha rest. Jobba.. flytta.. börja bygga upp ett liv igen, är fan förbannat besvärligt, jobbigt, tråkigt och ja.. you name it. Jag längtar till sommaren, då jag har börjat bygga upp min ekonomi igen, betalat alla skulder, åker på festival, ligger i solstolen och lyssnar på musik. Typ så. Vilket positivt inlägg, men det är ungefär så här glad jag är idag. Ensam är jag också, Sanna jobbar, Elin är i Oslo och inreder sin nya lägenhet och Andrea har inte kommit från Sverige än.

Nej, synd att klaga. Jag har ju åtminstone tak över huvudet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0