Melbourne

Har var det milt sagt dott kott.

Efter skydivingen tog vi bussen vidare till Surfers paradise dar Sandra, Kirk, Krille och Bobban vantade. Vi handlade hundra kilo mat for att kunna fira 2 julafton, en Australiensk och en svensk. Pa den Australienska ska man ata vad man kanner for, ungefar allt till en bbq och dricka sa mycket man bara orkar. Den svenska julafton kandes valdig konstig, men tur att man hade goa personer runt sig, annars hade nog hemlangtan tagit over. Jul ar min favorithogtid och det var forsta gangen jag firade utan slakten. Den dog, men inte lika bra som hemma. Men jesus vad vi at och drack. Iprincip det enda vi gjorde under de 5 dagarna vi var dar. Traffade aven manga av mina vanner dar, sa det var trevligt.

Efter Surfers drog vi vidare till Sydney for att hamta upp var campervan som skulle bli varat hem pa 4 hjul i 2 vecker framover. Att laga mat i campingkok, inte ha en dusch eller toalett, sova som frysta fiskpinnar, inte ha tillgang till tvattmaskin osv. Hor inte direkt till vanligheterna och det var ju det man fick vanja sig vid. Vi kande oss rena aven om vi inte duschat pa 3 dagar, bara det forklarar ju situationen. Och nar vi val hittade duschar sa var det som att hoppa i en isvak. Men vi far ju absolut inte glomma bort vilken fantastisk frihet det ar med bil. Vi kunde aka och stanna precis vart vill och det ar ju trotsallt en liten myskansla i att vara runt varandra 24/7. Irriterad som ini helvete var jag nar vi akte runt 2,5 timme i Sydney utan att veta vart vi var, och att den rutten vi skulle gora skulle egentligen ta 15 minuter. Menmen.. Man lar sig lite om sig sjalv ocksa ;)

I Melbourne korde vi Great ocean road, maktigt ar det narmaste ordet som kan beskriva det. Hoga berg, djupa hav, oslagbar natur, vita strander, vilda koaler och sol. Jattefint, det far man inte missa om man aker hit.

Nu har vi precis lamnat tillbaka bilen och ska hitta till varat hostel. Jag soker jobb for fulla muggar har. Har 2,5 manad kvar i Australien, tiden tickar. Och har planerat att byta ut mina klader som jag bart pa i 9,5 manad tills jag kommer hem, plus slinga haret och lite sant. Sa det ar bara leta pa. Ett jobb har jag fatt som servitris men inte tillrackligt med timmar. Vi hors snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0