Små, söta djur

Idag har det varit molnigt och regnigt så har inte gjort så mycket av dagen. Har pratat med Hanna och Sanna, som överfört lite skvaller till Australien. Man blir uppdaterad hur långt ifran Säffle man än är tror jag. Misstänker att jag kommer hänga med i svängarna rätt bra där hemma ändå, på gott och ont.

Vid sex följde jag Sandra till jobbet och sedan gick jag runt på stan och tittade lite. Gick in på "Peter pan" som är ungefär som en resebyrå fast för backpackers. Jag är sugen på att åka upp till en stad som heter Cairns. Där ska de bästa barriärrevet vara vilket är lockande för mig som vill ta dykarcertifikat. Så det blir antagligen nästa hållplats. Efter att ha bläddrat igenom lite broschyrer gick jag till gymmet för att möta upp Kirk. Jag har ingen nyckel och sedan vill jag inte gå själv hem med alla äckliga djur och värst av allt - mörkret. Det är inte som hemma när det blir mörkt utan här är det kolsvart, så mörkt så man inte ens ser sina egna fötter när man går. Så, visst är jag duktig mamma och pappa när jag tar följe med någon? Haha. Det kunde man ha räknat ut med tanke på vilken fegis jag är. Tänkte visa lite söta djur som vi stötte på under vägen:


Den här landade vid benen på mig när jag satt utanför gymmet och väntade. Vad är det för något? En kackerlacka kanske? Jag stod upp resten av väntetiden. :(


Ödlor springer det runt överallt, snabba små rackare.


Jättepadda, även dem hoppar runt överallt. Den här käkade precis upp en stor spindel som vi fick äran av att se. Om man vill bli hög ska man slicka på dem, men slickar man för mycket får man en överdos.

-
Jätteroligt med kommentarer förresten! Undrar dock vem "En sprallig tjej" är? =)


Kommentarer
Postat av: mamma

Uschh

2011-04-10 @ 22:39:00
Postat av: Pappa

Jag hoppas att du trivs trots alla djur!

2011-04-15 @ 07:28:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0