Gold Coast

Nu har jag spenderat ett dygn i Gold coast och jag gillar verkligen den här staden. Den är stor och fin, de har stora skyskrapor här sa det känns inte riktigt som Australien.. Det finns världens vackraste strand och massa affärer. Bor med tre tyska killar just nu men ska försöka hitta nagot annat lite längre fram eftersom de ska dra här ifran om ett tag. Men boendet duger för tillfället. Idag fick jag mig en knäpp och sökte jobb, osminkad och ful men hade trakigt. Jag hann bara ga till tva stallen och pa det andra stället sa bad dem mig komma och provjobba. Sa idag har jag jobbat i 2 timmar och hoppas verkligen  att jag far det. Men tvekar pa det eftersom hon hade 5 andra som ocksa skulle provjobba. Men annars är det bara leta vidare, jag ger inte upp i första taget. :)

Pratade med mamma, pappa, micke, farmor, farfar och Helena pa skype och usch vilken hemlängtan man far när man ser dem. Jag har annars varit riktigt bra pa att ignorera hemlängtan-känslan men idag blev jag ledsen, don't know why.. Mitt knep är att jag glömmer bort er där hemma, det later verkligen tragiskt men det är mitt sätt att försvara mig och klara av att vara borta. Det är därför allt blir sa patagligt om att det fortfarande existerar ett liv där hemma när man skypar. Annars tänker jag att tiden star stilla där hemma. Men fan vad jag saknar er, alla tjejer och familjen. Skulle jag haft en trollstav sa skulle ni sitta här framför mig just nu. Men tyvärr är det inte sa enkelt. Men snart ses vi. Jag älskar er! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0