Livstecken

Det var ett tag sedan jag skrev har nu, vilket beror pa att jag ar mitt ute i ingenstans och har ingen dator. Nu har jag hittat ett internetcafe i alla fall. Just nu bor jag tillsammans med en kille fran Frankrike, en tjej fran England och en annan tjej fran Canada. Sa en mix ar det, den jag umgas med mest ar tjejen fran Canada, jattego tjej. Medan de andra tva ar otroligt speciella manniskor, och jag far bita mig i lappen for att inte fa utbrott pa dem. Vi bor 25-30 minuter fran stan i en gron liten stuga, inte alls stor, ingen lyx har inte. Toaletten hittar man pa baksidan i ett litet hus, dar det garna haller till spindlar, grodor och en mix av insekter. Lika spannande varenda dag att ga in dar, for man vet aldirg vad man kommer hitta. Kanns aven lite konstigt att ta en dusch nar en groda sitter och stirrar pa mig, men jag borjar vanja mig lite.

Det ar fruktansvart varmt har, men aven det har jag vant mig vid. Det ar minst 40 grader varje dag. Igar regnade det och var 30-35 grader, jag och Blake gick omkring med gashud och satte pa oss tjocktroja.. Haha, ja ni forstar att man blir knapp har :p

Vi jobbar vaaaaldigt mycket och hela tiden. Vi borjar 7 pa morgonen varje dag, maste ta bussen kl 6 sa gar upp runt 5.30 varje dag. Vi slutar nar vi ar fardiga, vilket kan vara allt mellan 11-15 timmar framat, sa vi vet aldrig i forvag. Igar var det halvdag (som de kallade det) baraa 9 timmar. Men har vant mig vid det med, att komma hem runt 4 kandes valdigt lyxigt igar. Jag har traffat valdigt manga trevliga pa jobbet, aven valdigt manga efterblivna och udda manniskor, en kulturmix. Mycket fransman och asiater dessvarre. Har ingenting emot dem en och en, men nar de ar i grupp och bara pratar sitt sprak blir det oerhort trakigt, speciellt med det jobbet som redan ar fruktansvaaart trakigt!

20 ar har jag hunnit fylla ocksa. Antligen! Kanske inte dromlaget att fira det i Kathrine men om jag tanker pa allt roligt som kommer handa i framtiden kan jag offra den dagen. For om mindre an tre veckor ar Andrea och Elin har, om mindre an tre veckor kommer jag fa se dem. Ska bara fa detta jobbet overstokat sen blir det ut pa aventyr igen och backpackerlivet fortsatter! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0