Now you just somebody that i used to know

Pust, man kan ju verkligen säga att jag har glömt bort hur det är att ha ett riktigt jobb. Jag orkar inte mera, haha! Har hamnat i en väldigt knepig situation, eller man kan faktiskt kalla det för I-landsproblem, har lyckats få 4 jobb på en vecka och har ingen aning om vilket eller vilka jag ska sortera bort. För tillfället har jag ett jobb på en nattklubb, där det är väääldigt högt tempo, bra betalt, skön stämning, jag lär mig drinkar, roligt folk, bra dricks och även lön. Sen jobb på en pub, bra personal, lär mig även där väldigt mycket, inte jättebra dricks. Det tredje jobbet är på en restaurang, väldigt trevlig chef (personalen i övrigt har jag inte fått så stort intryck av), får fulltid om två veckor, får lära mig kaffe, jobba i bar och servera. (Dock gillar jag egentligen inte servitörjobb), fjärde jobbet är på Peter pans som är som en resebyrå. Där gör jag inte speciellt mycket utan fungerar mer som en extrahand. Inte bra betalt, så det är antagligen det första jobbet jag kommer att välja bort. Men jag ser i alla fall en ekonomisk framtid, vilket är riktigt bra.

Annars har jag inte gjort speciellt mycket, är bara jobb som gäller. Känns riktigt rövigt att stå bakom baren, eller ännu värre sitta nykter när alla andra förbereder sig för att gå ut. Men jag har ju levt det livet i ett halv år nu så kanske dags att lämna bort det för en stund.

Inatt hade jag en utav mina mest vanliga drömmar, att jag åker hem innan visumet går ut. Jag vet inte huuur många gånger jag drömt det under det här halvåret, och varje gång drömmer jag att jag är hemma, får världens ångest, sitter och gråter och vill åka tillbaka, har inga pengar kvar för de spenderade jag på flygbiljetten hem. Sen vaknar jag upp och blir överlycklig för att jag fortfarande är här. Haha, så ja.. jag antar att det är ett tecken på att jag har gjort rätt val i livet. :) FÖRRESTEN, viktigaste av ALLT.. Imorgon sitter mamma och pappa på ett plan till Australien!!! Den 10 syns vi, JAG LÄÄÄNGTAR.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0