Your my best friend.

Ja, nu är det ännu dags att backa väskan och bege mig mot ett nytt boende. Sandra och Kirk har blivit av med lägenheten som de väntat på i flera månader så det är jättebra för dem, men mindre bra för mig. Eftersom det var väldigt kort varsel så ser framtiden väldigt oklar ut. Inte den bästa timningen att leta boende när jag ska vara borta i fem dagar heller. Så imorgon blir det att bo på något underbart hostel en natt. Det fick bli en nödlösning. Sen lägger jag mitt öde i min brors händer, på gott och ont. Mest gott hoppas jag. Hittade en lägenhet idag men fick dessvärre inte tag på ägaren, så hoppas att han ringer tillbaka imorgon.

På torsdag bär det av till Cairns för att träffa mamma och pappa, med tanke på förgående inlägg så har ni nog fått en uppfattning om hur mycket jag saknar dem. Jag saknar dem så det svider i hjärtat. Att inte få ha dem närmaste nära är fruktansvärt. Att inte kunna prata längre än 10 minuter i telefonen för att man då ringt upp 500 spänn är även det fruktansvärt. Och även om man hör en röst i telefon så är det inte samma sak som att ha dem nära, se dem.

Min ekonomi börjar sjunga på sin sista refräng och jag fruktar varje gång jag ska dra kortet, för jag har inte full koll på när sista gången det fungerar kommer vara. En stor lättad när jag ser "approved" kan jag säga. Men förhoppningsvis kommer jobben ta ikapp snart. Får bli en månad i Airlie beach, får helt enkelt stå ut. Rätt tråkigt om jag ska vara ärlig. Det händer inte så mycket här eftersom det är en väldigt tyst stad, men det är väl det som är en fördel också. Jag menar, då har jag nog betydligt enklare att spara, när det inte finns något att spendera på.

Har precis haft ett långt skypesamtal med bästa Emilia också. Helt underbart, hinner nästan aldrig prata eftersom hon jobbar när jag sover, och tvärtom. Men nu är jag uppe 4 på natten så vi fick till det. Hon, Jenny och kanske Lina ska göra en liten jorden runt resa i januari, vilket gav mig en lysande idé. Jag tror att jag ska möta upp dem någonstans i Asien, en liten sväng. Har inget jättestort sug att komma hem, man är ju alltid lite deprimerad i mars, så en fin party/solsemester på slutet skulle absolut inte sitta fel. Men får spåna vidare på det, har väldigt mycket drömmar och planer. Som jag är villig att genomföra, kan jag tala om.





Lite fina och gamla bilder som jag hittade på Mickes dator. Saknar er brudar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0